Inovacije i vrednosti zajedništva su ključ uspeha u eri digitalnog preduzetništva

0
103

Inovacije su se i ovoga puta pokazale kao ključne za poslovni rast, a komercijalni uspeh kao presudni faktor koji je Avonu obezbedio mogućnost da odlučno odgovori izazovima koji su aktuelni u svetu i kod nas.
Držeći se zajedništva i izgradnje dobrih odnosa kao temelja svog poslovanja, kompanija je spremna da još odlučnije nastavi dosadašnje zalaganje za društveno odgovorno i održivo upravljanje biznisom. O ostvarenim uspesima razgovarali smo sa Goranom Petrovićem, direktorom kompanije Avon za Centralnu i Istočnu Evropu.

Ova godina je bila po mnogo čemu značajna za Avon. Početkom 2020, postali ste deo Natura&Co grupe, čime je stvorena četvrta najveća beauty grupacija u svetu i globalni lider u direktnoj prodaji kozmetičkih proizvoda.Na koji način je ovo veliko spajanje uticalo na organizaciju poslovanja, posebno u trenutku kada se ceo svet suočio sa krizom izazvanom pandemijom?

Kompanija Avon postoji već 135 godina i ove godine je postala deo grupe Natura & Co.Vrednosti, kultura poslovanja, ciljevi grupe i njenih članica su se poklopili sa našim na najbolji mogući način. Obavezali smo se da našim spajanjem stvorimo kompaniju koja je ne samo najbolja na svetu, već najbolja ZA svet. Kada imate ovakve ciljeve pred sobom, nije vam teško da donosite odluke, sve dolazi prirodno i lako. Udruživanjem sa Naturom otpočeli smo novu eru poslovanja, u okviru koje smo pokazali i naš novi identitet koji oživljava najbolje od onoga što je brend oduvek bio, ukazujući ujedno i pravac njegovog daljeg razvoja. Mi se danas još snažnije i odlučnije zalažemo za društveno odgovorno i održivo poslovanje, brigu o zajednici i ženama, njihovim potrebama, a sve sa idejom da menjamo svet nabolje.To je nešto što smo u Avon-u negovali i ranije, a sada, u okviru grupe, svi ti ciljevi dobijaju i novi smisao.

U kompaniji Avon ste od samog početka njenog poslovanja u Srbiji. Vrlo brzo prešli ste na internacionalne pozicije i rukovođenje velikim tržištima. Nakon američkog, dolazite na čelo regiona Centralne i Istočne Evrope. Šta je igralo ključnu ulogu uovako brzom razvoju Vaše impresivne karijere?

Imao sam sreću da sam se pridružio Avon-u u periodu vrlo dinamičnog razvoja i proširenja poslovanja kompanije u ovom delu Evrope. Tu me je dočekao mladi internacionalni tim kreativnih, energičnih i posvećenih ljudi koji će kasnije postići izuzetno zapažene rezultate i značajno uticati na dalje poslovne uspehe kompanije. Imao sam ogromnu želju da učim i da se poslovno usavršavam, dobre mentore koji su u meni prepoznali talenat i imali želju da podele svoje znanje. Ambicija, uz okruženje koje motiviše i mentora koji usmerava, kao i pravi stav prema prilikama koje se otvaraju, ključni su faktori za uspeh svakog od nas.

Rad u Srbiji, zatim širom Centralne i Istočne Evrope do Severne Amerike ostavio je dubok trag na moj sistem vrednosti i doneo bogato iskustvo koje mi pomaže da bolje razumem različite kulture i principe poslovanja na razlicitim tržištima i u novoj ulozi.

Rano sam shvatio da je kreiranje dodatne vrednosti za kompaniju, kroz inovacije, jedan od najboljih načina za poslovni i profesionalni rast i takav pristup je postao zaštitni znak svih timova koje sam vodio.

Inovacije dolaze iz najrazličitijih sfera poslovanja, od načina na koji se vode timovi, sistema nagrađivanja, preko elektronskog poslovanja do digitalnih tehnologija. Inovacije koje smo uvodili, izazove koje smo savladavali, svako postizanje rasta na tržištima, dodatno su nas osnaživali. Energija koja se stvara uspesima je zaista nešto posebno i motiviše vas da budete još bolji.

Koliko je za vaš uspeh zaslužna i podrška okoline i porodice?

Moja porodica je moj prvi tim sa kojom sve odluke donosim zajednički. Zato je sva dinamika koja je pratila moju karijeru delovala jednostavno,promene nismo doživljavali kao odricanja, nego razvoj svih nas. To je timski rad, u kojem su neophodni razumevanje i zajednički ciljevi.

Razumevanje i zajedništvo je upravo nešto po čemu je i kompanija prepoznata na globalnom nivou, pre svega po društveno odgovornim akcijama koju su posvećene ženama. Samo tokom ove godine je donirano preko 10 miliona dolara u svetu i pokrenute su brojne kampanje poput #izolovanaNEisama, koja je bila reakcija na porast porodičnog nasilja tokom karantina. Oktobar je već tradicionalno posvećen podizanju svesti o raku dojke. Koliko kompanije mogu da utiču na pozitivne promene u društvu?

Cilj koji mi kao Avon International postavljamo ispred sebe je jasan. Za nas je komercijalni uspeh ključni faktor koji nam obezbeđuje da odlučno odgovorimo izazovima koji su aktuelni u svetu i kod nas. Način na koji mi radimo podrazumeva zajedništvo i izgradnju dobrih odnosa – sa našim ljudima, sa eksternim partnerima, ljubiteljima brenda, sve u cilju građenja boljih uslova za život, u svakoj zajednici u kojoj poslujemo. Poseban fokus stavljamo na dobrobit žena, na svetskom nivou do sada smo donirali preko milijardu dolara, i to za konkretne stvari. Mi kupujemo opremu za bolnice, podržavamo organizacije i projekte koji mogu da reše konkretne probleme. Nedavno smo i u Srbiji donirali sredstva u okviru akcije za borbu protiv raka dojke, na koju sam ponosan – preko 3,5 miliona dinara za podršku ženama koje su prošle kroz mastektomiju. Zaista predano radimo na tome da budemo najbolja kompanija ZA svet i verujem da smo na dobrom putu.

Prethodni period ubrzao je procese digitalizacije na svim nivoima, od institucionalnih do korporativnih, i doneo promene čitavom svetu. Kako se sve navedeno odrazilo na poslovanje kompanije Avon i kakva je strategija za naredni period?

Naš poslovni model se pokazao vrlo relevantnim za digitalnu eru, i u trenucima kada treba odgovoriti na pandemiju i prilagoditi se novom normalnom – naši saradnici sve mogu obaviti onlajn, i raditi kad žele i kako žele. Mi nastavljamo u korak sa svim promenama, ali uvek koristeći tehnologiju da zbliži, a ne otuđi ljude.To će biti još vidljivije u narednom periodu, pogotovu sa nadolazećim trendom ,,gig’’ ekonomije, gde sve više ljudi ima i želi part-time poslove. Mi smo taj trend već uspostavili i širimo na sva tržišta Centralne i Istočne Evrope, kao i globalno, na nivou grupe. Stvorila se pozitivna energija i fokus na digitalno preduzetništvo. Tehnologija, kao i naša težnja ka jačanju odnosa među ljudima, ubrzaće razvoj našeg biznisa.

Godinu završavate lansiranjem novog korporativnog identiteta i kampanjom pod sloganom „Gledaj me sada’’, koja ističe neke neočekivane aspekte brenda. Na šta ste najponosniji?

Mi smo jedan snažan, smeo i inkluzivan brend koji se bavi lepotom na drugačiji način, sada samo želimo da se to još jasnije vidi – i kroz novi vizuelni identitet, ali i kroz način na koji komuniciramo sa potrošačima i ljubiteljima brenda. Za početak, želimo da podsetimo na sve naše uspehe. Vlasnici smo preko 750 patenata – pomenuću samo poslednji, patentirani ProtinolTM, koji je revolucionarno otkriće u nezi kože. Dobili smo preko 300 nagrada zaproizvode u prethodnih nekoliko godina i najprodavniji smo brend mirisa na svetu. Mi nastavljamo da stvaramo inovacije i razvijamo se, posvećeni smo daljem ulaganju u istraživanje, razvoj proizvoda i ljudi. I dalje ćemo pokretati promene i glasno govoriti o problemima koji se tiču žena globalno. Razlika je u tome što od sada sve to radimo na hrabriji i smeliji način, jer želimo da Avon bude bliže svima.

B92