Analiza organizovanog pisanja šablonskih komentara protiv SPC

0
142

Cilj ovih agresivnih lažnih izjava su mladi jer 98% mladih se informiše preko društvenih mreža poput Instagrama, Fejsbuka, Tvitera i Jutjuba. Tu oni postaju lak plen za različite strategije manipulacije

Mrežna agresija na svest pravoslavaca i mrežni napadi na SPC su direktni napadi: i na tebe, i mene, i moju i tvoju porodicu. Naravno da o tome niko ne sme da ćuti.

Srbija prema poslednjem popisu iz 2011. godine ima 84,59% pravoslavaca i to sa tendencijom rasta.

Srpska pravoslavna crkva kao jedina vera u regionu čiji vernici nisu pristajali na okupaciju, kao i jedina vera u regionu koja nije bila na strani nacist,a niti je blagosiljala genocide kao što su činili katolici i muslimani u Prvom i Drugom svetskom ratu. Kao takva, pretnja je za svakog okupatora. Zbog toga se neprijatelji bore protiv nje već nekoliko vekova. Danas u doba socijalnih mreža svedoci smo gomile lažnih vesti isključivo protiv Srpske pravoslavne crkve kao jedine brane okupaciji.

Cilj ovih agresivnih lažnih izjava su mladi jer 98% mladih se informiše preko društvenih mreža poput Instagrama, Fejsbuka, Tvitera i Jutjuba. Tu oni postaju lak plen za različite strategije manipulacije.

Prema nekim podacima, 2% korisnika stvara 60% komentara na određenim medijima. Približno isti procenti su i na svim ostalim društvenim mrežama. Nameće se logično pitanje ko to ima snage, vremena, novca i drugih resursa da stvara sve te mimove, statuse, sličice, video klipove, lažne ispovesti protiv Srpske pravoslavne crkve kao i komentare, odgovore na komentare…? Jasno je da to nisu pojedinci.
Samo u mesecu martu 2020. godine analizom komentara na samo jednom mediju smo našli preko 3000 šablonskih komentara slične sadržine, istog načina pisanja, koji otvoreno pokušavaju da nanesu štetu pravoslavlju u Srbiji.

Analizom nekoliko hiljada komentara protiv SPC pomoću forenzičke dijalektike i „text-mininga“ dolazimo do zaključka da većinu negativnih komentara pod raznim imenima pišu iste osobe. Par osoba stoji iza bezbrojnih profila. Odaje ih upotreba istih fraza, isti stil pisanja, šablonski komentari i vrednosni sistem, kao i osnovno nepoznavanje istorije i pravoslavlja što njihove prevare čini očiglednim. Tipičan primer lažnog predstavljanja i pokušaja diskreditovanja SPC počinje rečenicama:

• „ Ja sam vernik ALI“, gde reč „ALI“ isključuje sve ono pre nje.
• „Katolici to bolje rade.“
• „SPC je zločinačka organizacija.“
• „Srednji vek„ ili „Vernici su primitivni !
• „SPC je puna mržnje“ – pri tom pisci šablonskih komentara pokazuju zabrinjavajuć nivo mržnje.
• „Popovi lopovi“- krilatica iz doba komunizma koja je imala za cilj da diskredituje SPC preko sveštenih lica.
• „Vernike treba hapsiti.“
• „Popove treba hapsiti.“
• „Pravoslavna džamahirija.“
• „Narod je glup.“

Cilj ovih komentara i odgovora na komentare kao i mimova je – bihevioristički metod kojim se mladima nameće nasilno stav da si „glup, primitivan, zločinac, lopov„ ako si vernik. Tako da se preko pritiska okoline koja je već zbog slabog karaktera upala u anti-srpski navrativ primorava slabe jedinke da napuste pravoslavnu veru.

Alati korišćeni za pronalaženje, sortiranje i analizu podataka:
Scrapinghub, RStudio, Google Cloud Natural Language

U prilogu fajl sa komentarima kao i osnovnim podacima.

Fajl1 Fajl2

Izvor: Medium / In4S