Evo kako smršati uz ovih 7 saveta stručnjaka!

0
521
stomak-djeta-mrsavljenje
Foto: Thinkstock

Profesionalni trener Milan Zarić otkriva sedam jedinih pravila koje morate da poštujete kako biste izgubili telesnu masu. Osim životnih navika, on otkriva i koji je najbolji tip treninga uz pomoć kojeg ćete transformisati svoje telo.

Svetska zdravstvena organizacija je iznela podatak da u svetu trenutno ima 2 600 000 000 (dve milijarde i šesto miliona) ljudi sa prekomernom telesnom masom. Dva najvažnija faktora i razloga gojaznosti su način ishrane i sedentaran način života, te možemo da kažemo da zapravo mi sami biramo da li ćemo bizi gojazni ili ne. Danas vam dajemo sedam saveta kako da ubrzate smanjenje mase tela, odnosno kako da smršate brže.

1. Svaki trening bazirajte na kompleksnim vežbama kao što su čučnjevi, iskoraci i vežbe za stomak. Na prvom mestu sagorećete više kalorija a pritom ćete raditi i na oblikovanju i jačanju ovih atraktivnih mišićnih grupa što je i cilj većini dama. 

2. Vežbajte u jutarnjem terminu. Činjenica je da vežbanjem ujutru započinjete sagorevanje masti čak 50 odsto brže nego ako vežbate u poslepodnevnim časovima što je sam po sebi dovoljan razlog da ustanete u zoru;

3. Nikada ne sme biti više od jednog dana pauze između dva treninga. Vežbajte svaki drugi dan jer tako ubrzavate svoj metabolizam i trošite više kalorija čak i u stanju mirovanja. Dane kojima ne trenirate iskoristite za laganu šetnju. 

4. Post trenažni efekat je jedan od najvažnijih efekata fizičkog vežbanja na smanjenje mase tela. Ne uzimajte ništa slatko ni bilo kakav šečer dva sata nakon treninga. U tom periodu vaše telo i dalje ubrzano sagoreva masti i ako pojedete recimo bananu zaustavićete taj proces i na neki način upropastiti trening koji ste upravo završili;

5. Dovoljno spavajte i vežbajte odmorni, dva vrlo važna dela treninga mršavljenja, prvi, jer u toku sna opuštate i regenerišete mišiće, a drugi, zato što morate biti dovoljno odmorni da bi sve zadatke koje trener postavi za vas korektno i sa punom snagom odradili. Samo maksimalno odrađen trening je dobar trening; 

6. Ne preskačite kardio trening, vežbanje na traci ili nekoj drugoj kardio spravi direktno sagoreva masne naslage, to je dovoljno dobar i jak razlog;

7. Ne plašite se treninga sa tegovima, jedna od glavnih zabluda većine devojaka u fitnes klubovima je bežanje od tegova i strah da će dobiti velike mišiće. Verujte da to nije ni malo lako i da niste vi te „sreće“, jer je to uz rekreativno vežbanje praktično nemoguće. Rad sa tegovima sagoreva veliku količinu energije, naročito ako aktiviramo velike grupe mišića i radimo što kompleksnije vežbe. 

Milan Zarić
master profesor sporta i fizičkog vaspitanja

www.licnitrener.com