Okončan štrajk upozorenja u JGSP „Novi Sad“

0
688
RTV (Branimir Kozarov)

U 14 časova završen je jedosatni štrajk upozorenja  dela zaposlenih u JGSP  Novi Sad. Oko 170 autobusa obustavilo  je saobraćaj, dok su u tom periodu saobraćale samo  ugovorene linije. Ukoliko se ne ispune zahtevi štrajkača moguć je generalni štrajk u skladu sa zakonom, kažu organizatori štrajka.

Kako je saopšteno iz JGSP „Novi Sad“, pregovori sa štrajkačkim odborom sindikata „Nezavisnost“ su obavljeni i pored uloženih napora od strane poslodavca, do obustave štrajka nije došlo.

Iz preduzeća objašnjavaju da su predstavnici sindikata došli na sastanak kako bi ispunili zakonsku formu, i nisu bili spremni da naprave bilo kakav kompromis.

Sindikat „Nezavisnost“ je podneo dva zahteva:

Prvi zahtev je zahtev za povećanje plate koji nismo u mogućnosti da ispunimo obzirom da je na snazi zakon kojim su zarade ograničene i umanjene. Svega toga su svesni i štrajkači, a prema njihovim rečima štrajk je jedini način da skrenu pažnju na sebe i da nema ničega uperenog protiv rukovodstva, gradonačelnika i države. Ovom prilikom napominjemo da JGSP „Novi Sad“ ima najveće prosečne plate vozača u Republici Srbiji i da se one redovno isplaćuju, pored toga im je danas, kao i više puta do sada, rečeno da će im u junu mesecu biti isplaćena solidarna pomoć, koja kada se pretvori u procente, iznosi 7-8 odsto povećanja zarade na godišnjem nivou„, navodi se u saopštenju.

Razumemo da su vozači u ovoj firmi nekada imali platu 700 eura, a da ona danas iznosi manje od 500 eura, da su mnogi pod kreditima, da je njihova cena rada na inostranom tržištu višestruko veća, razumemo i da bi svi oni želeli da voze nove autobuse…Zbog kupovine socijalnog mira velikim platama u prošlosti i neulaganjima u ovo preduzeće mi sada vraćamo dugove iz prošlosti i u skladu sa mogućnostima uz veliku podršku grada i gradonačelnika obnavljamo vozni park„, ističe se u saopštenju.

Drugi zahtev je zahtev za reorganizaciju preduzeća, a koji nema nikakve veze sa sindikalnim delovanjem. O njemu praktično nismo ni razgovarali, jedina tema je bila povećanje plata. Podsećanja radi, dolaskom ovog rukovodstva, reorganizacija preduzeća je u velikoj meri završena, preko 50 ljudi je manje u administraciji, a broj vozača i mehaničara je veći nego ikada u istoriji preduzeća, i to zahvaljujući komisiji Vlade republike Srbije i gradonačelniku Novog Sada Milošu Vučeviću, koji su razumeli naš problem i pomogli u rešavanju istog. Da ne bi došlo do sukoba među vozačima, odlučili smo da ne šaljemo zamene (vozače koji žele da voze) i pojačali smo rad dispečera i otpravnika, kako bi prevoz posle 14 časova nastavio da se odvija po redu vožnje„, zaključuje se u saopštenju.

(rtv.rs)