Zašto vam ne šalju povratnu informaciju o ishodu konkursa za posao

0
141
infostud.com

Ovo je sigurno jedno od najsloženijih pitanja sa kojima se na sajtu Poslovi.infostud.com suočavamo. Slanje povratne informacije je kao davanje migavca u saobraćaju. Svi znaju da to treba da urade, a opet se u realizaciji negde kiksne.

Odgovor zainteresovanom kandidatu za rad u kompaniji je stvar poslovne kulture i zrelosti organizacije, i u teoriji dobri poslodavci treba da su svesni važnosti ovog segmenta. Generalno, stalo im je da imidža i reputacije i znaju da odgovorne kompanije lakše i brže dolaze do kvalitetnih ljudi, imaju manju fluktuaciju zaposlenih,  a na tržištu efikasnije plasiraju svoje usluge i prozvode.

Pa ipak, izostanak povratne informacije je najslabije ocenjen segment procesa selekcije i regrutacije (ocena 1.9) u okviru istraživanja Oceni put do posla, koje je popunilo više do 41000 onih koji putem našeg sajta konkurišu. Po rečima kandidata, na ovaj način poslodavci znatno štete svojoj reputaciji i svom imdižu javnosti. Značajan broj kandidata, preko 60% ne bi ponovo konkurisalo na oglase ovakve kompanije, niti bi ih preporučio rođaku ili prijatelju.

Za jednu stvar smo sigurni. Prijave koje šaljete putem našeg sajta završavaju na pravoj adresi, kod poslodavca kome su poslate. Pa u čemu je onda problem? Da li našim poslodavcima nedostaje dodatna edukacije o potrebi slanja povratnih informacija? Da li su zaista svesni kako deluju u javnosti kada to ne čine? Da li im nedostaje ljudstva ili je u pitanju i nešto drugo? Evo šta nam poslodavci najčešće govore.

Malo nas je, ne stižemo

Kada pitamo kompanije koje po pravilu ne šalju povratne informacije o ishodu konkursa za posao u čemu je problem dobijamo različite odgovore. Jedan od čestih jeste da su odeljenja ljudskih resursa malobrojna i da često usled obima posla i velikog broja prijava koje pristižu (nekadai preko 600,700) ne stižu da odgovore. Na to im obično uzvraćamo da taj komentar ne stoji jer smo softverski toliko unapredili sistem koji stoji iza sajta, tako da je dovoljno nekoliko minuta i nekoliko klikova da se svim kandidatima pošalje poruka. I malobrojna odeljenja ljudskih resursa sa ovim zadatkom lako mogu da izađu na kraj.

Tražim programera, a stižu prijave za promotere

Zanimljiv je i komentar poslodavca koji nam je objasnio da je putem sajta imao oglas za programera, a da dobija veliki broj neadekvatnih prijava. „U oglasu tačno naznačimo šta su neophodni uslovi za prijavu, a dobijamo desetine prijava ljudi koji po svojim kvalifikacijama nikako ne odgovaraju na ove uslove. Između ostalog puno prijava nam je stiglo i za promotere. „Verujte da ne znam ima li smisla da uopšte odgovaram kandidatu koji nije ni pročitao oglas na koji konkurše. Nekad imam osećaj da nas ne uzimaju za ozbiljno“

Ne znam šta bih vam rekao

Treći pak i nemaju neki smislen odgovor na to pitanje. Često ne zato što namerno ne žele da odgovore, već zato što nisu ni svesni koliko nezadovoljstvo time kod kandidata izazivaju i kakvu štetu svom brendu i reputaciji prave.  Zato je osim našeg glavnog posla, stalna edukacija i isticanje potrebe za ovom vrstom aktivnosti nešto što stalno radimo kroz razne kanale. Pogađate, put nit je lak, nit je pravolinijski. Ipak, iako nam se nekad čini da napredujemo mravljim koracima, pomaka u odnosu na rezultate iz prethodnih godina ipak ima. To nam govori ocena, koja iako najniža u odnosu na druge segmente selekcije, ipak malo po malo raste, prethodne godine je iznosila 1.6, a ove 1.9 na skali do 1 do 5. Ono što situaciji zaista ne ide na ruku jeste pristizanje prijava koje nemaju nikakve veze sa konkursom za posao, a često se sreću slučajevi u kojima jedan isti kandidat konkuriše na oglase iz 10 različitih kategorija, od medicine do prodaje.

Na koji način poslodavce podstičemo da šalju povratnu informaciju

Često podvlačimo da kroz oglas za posao kompanija nekad i nesvesno na ovaj šalje poruku koliko ima razvijenu organizacionu kulturu, na kom stepenu razvoja su HR procedure i koliko joj je bitno kakva je njena slika u javnosti. Praksa kaže da kompanije koje su dalje odmakle na ovom putu imaju daleko više sluha za ove teme i njima se intenzivno bave. „Očuvanje imidža i reputacije“ su pojmovi na koje su mnogi poslodavci osetljivi.

Dobru praksu treba pohvaliti

Bedž markica  – od nedavno poslodavci koji šalju povratnu informaciju putem našeg sajta dobijaju bedž markicu kojom želimo da ih istaknemo i dodatno nagradimo za odnos prema kandidatima. Na ovaj način želimo da podstaknemo i druge kompanije da krenu njihovim stopama i zasluže svoj bedž. Kompanije koje su na ovaj način označene aktivno rade na tome da svaki kandidat dobije odgovor na svoju aplikaciju.

Zašto je bitno da popunite istraživanje Oceni put do posla

Kroz ovo istraživanje ističemo pozitivne primere i dobre kompanije kroz koje su zahvaljujući ocenama kandidata nagrađene za svoj proces selekcije.

U upitniku koji se kandidatima šalje nakon konkurisanja dodata su nova konkretna pitanja kroz koja ispitanici anonimno izražavaju svoj stav o poslodavcima kod kojih je izostala povratna informacija. Ovi podaci se zbirno objavljuju, i često se dešava da su u susretu sa konkretnim podacima mnoge kompanije spremne da se zamisle i preispitaju svoj nastup.

Koliko god da je edukacija dugotrajan proces, od nje ne odustajemo. Na tom putu nas čeka puno posla i zato nam je bitna podrška i povratna informacije od svih koji putem našeg sajta konkurišu. Iako vas nekad nervira, zato je važno da popunite istraživanje Oceni put do posla koje vam stiže na mejl nakon konkurisanja na našem sajtu. Na ovaj način prenosimo vaš stav o celom procesu selekcije i dajemo konkretne predloge za njeno unapređenje.

Traženje posla je nekad iscrpjujuć i dugotrajan proces. Slanje prilagođene prijave i detaljno čitanje teksta oglasa će sigurno pomoći da „pogodite u metu“. Ali, iznad svega, bitno je da budete fokusiran i uporni, da nikako ne odustanete, a mi sigurno nećemo.

Autor: Tatjana Vidaković
(infostud.com)