„Divlji“ taksisti svakodnevno na ulicama

0
373
rtv.rs

Novi Sad se, već dugi niz godina, suočava sa problemom nelegalnih taksista, zbog čega i JGSP Novi Sad mesečno trpi milionske gubitke. Iako je dosta urađeno po pitanju regulacije te oblasti, takozvani divlji taksisti svakodnevno se mogu videti u saobraćaju, posebno na prigradskim relacijama. Istraživali smo ko je zbog toga i koliko na gubitku.

Da li zbog komfora u odnosu na autobus, da li zbog činjenice da po ceni autobuske karte voze i na kućnu adresu, što na prigradskim relacijama iznosi i deset puta manje u odnosu na legalni taksi ili zbog toga što sankcije nisu dovoljno stroge, nelegalni taksisti u Novom Sadu i dalje imaju posla.

U Javnom gradskom saobraćajnom preduzeću podsećaju na to da njihovi autobusi na relacijama, na kojima voze nelegalni linijski taksisti, redovno saobraćaju.

Redovan je prevoz, nema odstupanja, svi mogu redovno da koriste. Nekoliko hiljada putnika koristi prigradski prevoz, a od opšteg interesa je da se sve to reši jer i mi kao preduzeće beležimo smanjenje prihoda„, kaže Nikola Jokić, izvršni direktor JGSP „Novi Sad“.

Zbog sive ekonomije, procenjuje se da Javno gradsko saobraćajno preduzeće Novi Sad mesečno gubi između 10 i 12 miliona dinara, a zbog gubitka dela kolača s pravom negoduju i legalni taksisti.

Mi imamo jednu opštu borbu protiv nelegalnih taksista i drago mi je da su konačno grad i inspekcija krenuli sa jednom opštom akcijom i borbom protiv linijskih taksista koji su najveći problem vezano za taksi službu u gradu Novom Sadu„, kaže Miodrag Grandić, direktor „Crveni i Red taksi“.

Zaključak je da bi putnici, ako ne o široj ekonomskoj slici, prilikom izbora prevoznika trebalo bar da vode računa o svojoj bezbednosti, jer primera radi, u nelegalnom prevozu nisu osigurani.

Zbog ovog dugogodišnjeg problema formirana je i Radna grupa za borbu protiv divljih taksista. Predsednik ove grupe i član Gradskog veća zadužen za saobraćaj i puteve, Aleksandar Kravić, bio je gost Razglednica.

(rtv.rs)