Networking day: Kako prevazići finansijske izazove

0
359
Nemate samo ono što niste dovoljno želeli, poruka je sinoćnjeg NetWorking Day-a održanog u Hotelu Putnik.
Pored standardne ideje podsticanja preduzetništva i lične poslovne inicijative, Irena Lalić, osnivačica i organizatorka događaja je sa gostima približila posetiocima temu finansijske podrške poslovanju.
Gosti su pričali o motivaciji, ljubavi i strasti prema poslu, i o tome kako su prevazilazili finansijske izazove na koje su nailazili.
„Nakon završenog fakulteta, tražila sam sebe radeći za različite kompanije, a onda sam shvatila da me svi ti poslovi ne ispunjavanju i da treba da se okrenem svojoj kreativnosti koju sam ispoljavala kada se o modi radi, još od svoje šestaneste godine. Nisam znala da će to biti ovo što je sada. Pomalo sam zatečena kako su žene prihvatile moje modele. Verovatno je to zbog toga što u brend i modele ulažem sebe i sa kupcima svojih modela poslovni odnos sve više prerasta u lični“, rekla je Lana Prosenica, novosadska preduzetnica i vlasnica modnog brenda Lagami.
Govoreći o načinu finansiranja svog biznisa, ona je kazala da od početka radi kao pravno lice, izmirujući sve obaveze prema državi i zaposlenima. „Da bih proširila posao i otvorila salon i u Beogradu, u jednom trenutku sam morala da uzmem kredit od banke i to mi je jako pomoglo“, odgovorila je na pitanje o finansijskoj održivosti njenog biznisa.
Nemanja Kovačić, vlasnik poslastičarnice Vremeplov je sa šezdeset i dve godine, kako sam kaže i dalje željan novih znanja i stalo uči.  “Učim stalno koliko ne znam. Trideset godina se bavim privatnim poslom, bio sam preduzimač, bavio sam se autorskim pravima, bio sam automehaničar. Bilo kojem poslu treba vrlo ozbiljno pristupiti, uraditi ozbiljnu analizu, a u posao sa Vremeplovom ušao sam zajedno sa suprugom. Smatrajući da uvek treba da ostavimo sebi bekap, uložili smo 50 odsto naše ušteđevine, a onda je otišlo i ostalih 50 odsto, zatim smo se obratili „banci“ zvanoj naš kum. Prve dve godine su najvažnije i najteže za početni biznis“, naveo je, a preduzetnicima savetovao da bez ljubavi prema onome što žele da rade, nema ni uspeha, rekavši takođe i da je svako vreme „srećno“ vreme, sve ostalo su izgovori.
Gost novosadskog NetWorking Day-a bio je i Dejan Tomić, regionalni direktor Societe Generale banke za Vojvodinu. „Smatram da su svi preduzetnici ozbiljni menadžeri, a sebe smatram samo jednim od njih koji s ove strane mogu da doprinesu razvoju preduzetničkog duha u Srbiji“, rekao je on.
Pričajući o preduzetništvu koje se u Srbiji budi, Tomić je naveo da je njegova banka prišla veoma ozbiljno analizi razvoja preduzetništva u Vojvodini i uskladila svoje usluge ka svim oblastima preduzetništva. Kao jednu od boljki u Srbiji istakao je preinvestiranje. „Ne možete se u prvoj godini poslovanja ponašati kao da ste u šestoj, a to je kod naših ljudi čest slučaj –  žele uspeh preko noći i posegnu za velikim kreditima.“
Tomić je istakao da preduzetništvo u Srbiji ima previše izazova u sebi i da je potrebno da firma nađe pravog partnera koji će ga pratiti, a banke su veoma važne u napretku i razvoju kompanija, jer ih mogu usmeriti na to šta je najbolje za njih.  Savetujući posetioce kako da odaberu najbolju banku za podršku svom poslovanju, Tomić je napomenuo da „cena, odnosno, visina kamate, nije najbitnija, već kompletna usluga i odnos banke prema klijentu“.
„Nije cilj prodati klijentu kredit, već mu pomoći da posao vodi uspešno“, rekao je Tomić i kao primer, izneo faktoring, moderan način da se u najkraćem roku dođe do obrtnih sredstava za poslovanje malih i srednjih preduzeća, naročito onih koji imaju poteškoće sa zaduženjima ili obezbeđivanjem drugih izvora finansiranja.
Nakon razmene informacija, znanja iskustva i međusobnog upoznavanja posetilaca, networking je nastavljen razmenom kontakt informacija kroz One Click servis posebno napravljenom za posetioce NetWorking Day – Poslovnonih susreta.
Sledeći NetWorking Day biće krajem marta u Beogradu, a ostale informacije dostupne su na sajtu www.networkingday.rs