Kako do ravnog stomaka?

0
228
pixabay.com

Već odavno znamo da je nemoguće skinuti masti sa samo određenog dela tela, telo skida masti podjednako, ostavljajući najviše tamo gde i sada imamo najviše… Šta onda možemo uraditi po tom pitanju? Možemo trenirati određeni deo  tela gde želimo da pokažemo bolji mišićni tonus, bolji izgled mišića!

Ako već nema šanse da telu „kažemo“ odakle bismo želeli da nam se mast skida tokom treninga ili dijete, onda bar možemo da uz trening i dijetu gubimo masti i gradimo mišić i svakako oblikujemo one delove tela koji su nam bitniji za „pokazati“, koji nas čine lepšima i zgodnijima.

Šta bismo trebali da radimo?

Uvek postoji nešto što bismo bili dobro da radimo ili ne radimo ukoliko želimo da skinemo višak masti, naročito sa stomaka.

  1. Sagorevanje više kalorija. Kada pričamo o gubitku masti, trebalo bi da sagorevamo više kalorija nego što ih unosimo hranom. Trening i dijeta su uvek dobitna kombinacija! Držite svoj unos kalorija iznad 1500, jer u slučaju da bude manji, metabolizam će se usporiti i onemogućiti Vas da do leta vidite Vaše trbušnjake!
  2. Odakle dolaze kalorije je kritično za gubitak masti! Protein ima veoma važnu ulogu u svakoj dijeti. Odgovoran je za izgradnju i održavanje mišićne mase, emocionalnu stabilnost, hormone i enzime. Protein u ishrani Vas čini sitim, mnogo duže, stoga utiče na smanjenje apetita. Važno je i odakle dolazi protein, najbolji su proteini iz mesa, jer pomažu topljenje masti sa stomaka. Takođe su dobri i proteini iz biljaka, vlakna koja se tu nalaze drže sitim i usporavaju varenje.
  3. Leptin. To je protein koji cirkuliše našim telom. Veća količina ovog proteina je povezana sa većim procentom mišićne mase. Ovaj protein omogućava smanjenje apetita, jer mozak šalje signal telu da je uneo dovoljno hrane i da treba da stane! Veće količine ovog proteina se nalaze u ribljem mesu i ribljem ulju!
  4. Hidrati, veoma je bitno kakvi šećeri se unose u telo! Dijete koje kombinuju hidrate sa niskim glikemijskim indeksom (indeks pokazuje brzinu konverzije određene vrste hidrata ili hrane u glukozu – šećer) su daleko najbolje. Studije su pokazale da dijeta koja je okrenuta hrani sa niskim glikemijskim indeksom u odnosu na onu sa visokim donela je više mišićne mase i veći gubitak masti u posmatranom periodu istraživanja! Na ovom sajtu možete pogledati glikemijske indekse hrane koju konzumirate http://www.glycemicindex.com
  5. Od izuzetne je važnosti da masti koje konzumiramo budu kvalitetne, iz koštunjavog voća, lana, bundevinog i suncokretovog semena, zatim ulja poput kokosovog i maslinovog. Masti iz ovih izvora će takođe ubrzati metabolizam, jer će ga navesti da bolje „topi“ telesne masti, naročito onu oko stomaka!
  6. VODA! Voda se provlači kroz svaku dijetu, plan treninga ili priči o zdravlju. Pomoći će nam da ostanemo hidrirani i omogućiti nesmetan rad bubrega i jetre u izbacivanju toksina iz tela, kao i produkata razgradnje masti.
  7. Stres… I ova priča se sve češće provlači kroz bilo koji članak o zdravlju i izgradnji mišića. Kontrola hormona stresa, kortizola je neophodna da bi se mast sa stomaka topila… Zašto? Zato što ovaj hormon ukoliko se nađe u većim količinama u telu, unete masti šalje ni manje ni više nego u skladišta u i oko stomaka! Zato uživajte u ovim lepim danima pred nama, opuštena atmosfera svakog dana, Vas vodi ka lepšem i manjem stomaku.

Šta je to što bismo trebali da izbegavamo na dijeti (barem tokom dijete)?

  1. Alkohol – piti alkohol će svakako negativno da utiče na smanjenje centimetara oko stomaka, čak usled česte konzumacije može i da doda koji centimetar! U jednom francuskom istraživanju utvrdili su da postoji izuzetno jaka veza između alkohola (piva i vina) i dobijanja masti oko stomaka! Tečne kalorije (kalorije iz sokova, alkohola i slično) su promenile izgled Amerike, iz tog razloga su oni najdeblja nacija na svetu, jer 50% svojih kalorija unesu iz tečnosti. Zašto je to tako? Upravo zato što su nam tečnosti neophodne, a te kalorije ne osetimo (kao kod čvrste hrane), ne čine nas sitim, već traže uvek više i još!
  2. Prerađeni hidrati, šećeri i proizvodi od njega. Šećer, brašno i slične namirnice imaju ogroman insulinski odgovor kada se unesu u telo. Kod većine ljudi koji imaju masti oko stomaka konzumacija takvih hidrata je dobar signal da se doći do smanjenja oksidacije masti (smanjenje sagorevanja masti) i povećanja skladištenja masti! To svakako ne želite. Najbolje je hidrate konzumirati iz zelenog povrća (kupus, zelena salata, krastavac, kelj, španat), a onda i iz koštunjavog voća, mahunarki, voća, integralnih žitarica itd.

Postoje samo DVE stvari koje treba izbegavati da biste došli do izgleda i stomaka kakvog želite! Zašto onda čekate? Zašto onda odustajete?

Još uvek ima vremena da preduzmete nešto!

 KRENI, SADA!

Izvor: xsport.rs