NOVI SAD: Ko naplaćuje popravke u zgradi?

3
881

NOVI SAD – Građani se često javljaju u nedoumici koje stvaraju računi za komunalije.
Jedan od njih je račun Informatike odnosno njegova stavka „Obaveze“, a koja podrazumeva održavanje zgrade od strane „JKP Stan“.

Novac koji građani uplaćuju svakodnevno se prebacuje „Stanu“, a građani kažu da ne vide u šta se taj novac konkretno ulaže, jer im za svaku popravku u zgradi, pomenuto preduzeće ispostavi račun.

Građani koji imaju sklopljen ugovor o održavanju zgrade sa „JKP Stanom,“ imaju nedoumicu šta podrazumeva ta stavka na računu „Informatike“ s obzirom na to, kako kažu da ne vide u šta se taj novac ulaže, dok iz tog preduzeća objašnjavaju da oni na teren izlaze po pozivu predsednika stanara.

Iako je pre mesec dana izabran za predsednika stanara jedne zgrade u Novom Sadu, sagovornik RTV već godinama ima nedoumicu. Pita se u šta se ulaže novac koji se plaća na račun „Informatike“ pod stavkom 3- „JKP Stan“.

„Moja zgrada je nova, pre 10 godina se uselilo nas 50 u tu zgradu. Ja sam pogledao i izvukao koliko smo to mi uplatili za 10 godina „Stanu“ na ime te stavke 3 i ispada da smo mi uplatili 1. 150.000 za 10 godina. I sad je pitanje šta oni rade sa tim novcem“, pita Dragan Ljubinac, predsednik stanara.

Na pitanje da li je nešto preduzeo kako bi dobio informaciju o tome šta se plaća „Stanu“ Ljubinac kaže:

„Ja sam odmah zvao i rekao da mi na mejl puste šta ja to kao stanar, ne kao skupština zgrade, nego kao vlasnik stana dobijam za tu sumu koju izdvajam mesečno, i to mi nije pušteno. Iako sam se predstavio da sam predsednik skupštine stanara i da mi to treba“, tvrdi on.

Obaveze koje JKP „Stan“ ima po ugovoru koji sa njima sklapaju građani, jesu održavanje vodovodnih mreža u zgradi, održavanje liftova, elektro-instalacija i interfona, kao i video-nadzor, zamena utikača i sijalica i održavanje higijene zgrade, kažu za RTV iz tog preduzeća.

„Predsednici skupštine stanara, u ovom konkretnom slučaju, da se pokvari bilo šta što je spolja na zgradi u smislu sijalice, da pukne cev kanalizacija ili vodovoda u samom podnožju zgrade, svakako predsednik skupštine stanara mora prijaviti ovaj kvar, a ukoliko se desi npr. zagušenje sudopere sam vlasnik stana nas mora pozvati“, kaže Maja Ravić, PR „JKP Stan“.

Ukoliko stanari nisu zadovoljni uslugama održavanja zgrade koje obavlja „ Stan,“ imaju mogućnost da raskinu ugovor sa tim preduzećem i da angažuju drugo preduzeće koje se bavi održavanjem zgrada. Spisak sa potpisom i zahtevom podonosi se lično u objektu Javno-komunalnom preduzeću „Stan.“ Dodatna mogućnost koju „Stan“ pruža korisnicima jeste i plaćanje dugovanja, kao i određenih radova u nekoliko rata.
Rtv.rs